ابزار و سیستم کنترل جرثقیل

ابزار و سیستم کنترل جرثقیل

سیستم کنترل جرثقیل

کلید فرمان اویز

کلید فرمان آویز

برای کنترل انواع حرکتهای یک جرثقیل از نوع  سقفی به طور کلی و پرمصرف  از یکی از روشهای  ” کلید فرمان آویز از جرثقیل ” یا ” ریموت کنترلر ”  و یا ” دسته هدایت (Joy Stick) ” در مارک ها او انواع مختلف در سطح بازار ایران استفاده می شود.
کلید فرمان آویز از جرثقیل : اولین نوع کلید فرمان میباشد که  کار انتقال فرمان یا حرکت را به تمامی  اجزاء و قسمتهای یک جرثقیل به عهده دارد. که مصارف آن شامل  کنترل انواع جرثقیل دروازه ای و بازوئی ، جرثقیل سقفی  و دیگر تجهیزات جابجایی مواد و با اتصال از طریق کابل به دستگاه  مورد استفاده قرار می گیرد .
با در نظر گرفتن انواع حرکت های مختلف جرثقیل ها و دستورات مختلف جرثقیل ها دکمه ها و کلید های آنها هم متغییر می باشند و همچنین کلیدها می توانند به نوع جرثقیل تک سرعت یا دو سرعته باشند.
در مدار فرمان جرثقیل ها می توان از ترکیب چند کلید برای جهت ها و عمل های مختلف استفاده کرد.

 

 

ریموت کنترلر جرثقیل : امروزه کنترل کردن و جابجایی  از راه دور یکی از ملزمات جرثقیل شده است که  از تجهیزات ضروری در جرثقیلها بحساب می آید .امروزه کابل های آویز جرثقیل ها اعم از جرثقیل های سقفی، دروازه ای و سایر جرثقیل ها جای خود را به سرعت به دستگاه های کنترل از راه دور جرثقیل می دهند.

دستگاه های کنترل از راه دور جرثقیل دارای مزایایی هستند که به برخی از آنها اشاره می شود :

  • حفاظت اپراتور در برابر آسيبهاي ناشي از نزديكي به بارهاي خطرناك
  • حفاظت تجهيزات جرثقيل نظير گیربکس ها، كليدهاي فرمان، كابلها و …
  • ديد بهتر بدليل قرار گرفتن در موقعيت مناسب نسبت به بار
  • امكان تعويض و سرويس كليد فرمان بدون نياز به توقف جرثقيل
  • كاهش زمان انتقال مواد بدليل تسلط بهتر اپراتور
  • حذف هزينه هاي تعويض كليدها و كابلها در اثر برخوردهاي ناخواسته
  • حذف هزينه هاي مادي و معنوي ناشي از آسيب ديدن اپراتورها

 

سیستم کنترل جرثقیل

سیستم کنترل جرثقیل

 

هر یک از روشهای برای سیستم کنترل جرثقیل ذکر شده دارای مزایای خاصی بوده و استفاده از آنها بسته به نیاز بهره بردار و شرایط کار صورت می پذیرد.
هر یک از روشهای فوق را می توان براساس نوع کنترل جرثقیل به صورت تک سرعته یا دو سرعته و با تعداد مورد نیاز دگمه در نظر گرفت.
یکی از برنده های شناخته شده که در سطح بازار موجود است  کنترلرهای SAGA  است که از کیفیت وکارایی خوبی برخوردار است  که  میتوان از محاسن این ریموت کنترلر  SAGA  به این نکته اشاره کرد که با کیفیت بالا و قیمت مناسب و با خدمات پس از فروش در ایران فروخته میشوند .