جرثقیل و انواع آن (قسمت دوم)

جرثقیل و انواع آن (قسمت دوم)

جرثقیل و انواع آن (قسمت دوم) را با هم بررسی کنیم

اجاره جرثقیل

اجاره جرثقیل سپهر

 

اجاره جرثقیل در تهران آماده ارائه انواع خدمات جابه جایی و درخواست های مشتریان

اجاره جرثقیل در تهران آماده ارائه انواع خدمات جابه جایی و درخواست های مشتریان

 

 

انواع جرثقیل‌ها

 

در عصر کنونی انواع جرثقیل‌ها تولید شده و در بازار عرضه می‌شوند.

در ساختمان جرثقیل‌ها از مواد و اغلام  گوناگون و مختلفی بهره گرفته می‌شود؛

مهم‌ترین و اصلی ترین ماده‌ی مورد استفاده در ساختمان جرثقیل فولاد می باشد. فولاد، آلیاژی از جنس آهن و کربن می باشد که برای بیشتر شدن استحکام آن از عناصری همچون کروم (Chromium)، نیکل (Nickel)، مولیبدیوم (Molybdenum)، وانادیوم (Vanadium)، تیتانیوم (Titanium) به آن افزوده می‌شود. علاوه بر موادی که در بالا  مواد دیگری نیز همچون پلاستیک مصنوعی جهت ساخته شدن تایرها، مس در ساختمان الکتریکی و سیم‌کشی‌ها، عناصر نیمه‌هادی همچون  ژرمانیوم و سیلیکون در مدارهای الکتریکی دستگاه به کار می‌روند.

انواع گوناگون جرثقیل‌ها

  1. مدل جرثقیل‌های سقفی زنجیری (جرثقیل‌های آویز)

هنگامی که از نظر  استقرار پل و وینچ در سقف سالن محدودیت فضا و مکان داشته باشیم و به صورت همزمان احتیاج  به بیشترین یا حداکثر ارتفاع بالابری داشته باشیم جرثقیل سقفی آویز یا  Suspension بهترین  و عالی ترین گزینه برای انتخاب محسوب می‌شود. در این نوع جرثقیل‌ها راهبرهای خیلی  طولی به صورت آویز روی بال پایین تیر حمال قرار گرفته و پل یا پل‌ها به جان راهبرها متصل می‌گردد.

 

  1. نوع جرثقیل‌های سقفی

  • تک پل
  • دو پل

جرثقیل‌های‌ سقفی (Overhead crane) جعت  انتقال عمودی و افقی بار یا اجسام در انبارها و سالن‌های صنعتی کاربرد دارند. این نوع  جرثقیل‌ها عموما دارای دو ریل موازی می باشند که به صورت افقی در طول سالن جرثقیل به صورت (محدود در شش جهت یا سمت ) بر روی آن فعالیت یا حرکت می‌کند.

  • تک‌پل:

این نوع جرثقیل به خاطر  هزینه ساخت پایین‌تر، فضای اشغال‌شده‌ی خیلی کمتر و فشار وارده‌ی کمتر بررروی ریل‌های سالن مورد توجه خیلی زیادی بوده و کاربرد خیلی زیادی در صنعت دارد.

  • دو‌پل:

این نوع چرثقیل  جهت کار در  سالن‌هایی که دارای فضای بسیار مناسب می باشند، بهترین و عالی ترین گزینه محسوب می‌شود. جرثقیل‌های سقفی دو‌پل، دارای ارتفاع بسیار زیادی جهت جابه‌جایی عمودی می‌باشند. مزیت یا امتیاز  دیگر این نوع جرثقیل‌ها، وجود راهروی انتخابی در بدنه جرثقیل می باشد که علاوه بر سهولت و آسانی  در دسترسی و امکان تعمیر قطعات کالسکه (ترولی) امکان مناسبی جهت تعمیر و تعویض لامپ‌های سالن، تأسیسات گرمایشی سالن و خطوط برق‌رسان را نیز فراهم می‌کند.

 

پیوند : تعریف جرثقیل ، اجاره جرثقیل ، جرثقیل ، اجاره جرثقيل در تهران  ، اجاره جرثقيل ٦٠ تن ، اجاره جرثقيل ٨٠ تن ، اجاره جرثقيل ١٠٠ تن، اجاره جرثقيل ١٢٠ تن ، اجاره جرثقيل ١٤٠ تن ، اجاره جرثقيل ١٦٠ تن ، اجاره جرثقيل ٢٠٠ تن

منبع : https://www.sepehrcrane.com