انواع جرثقیل

انواع جرثقیل

 انواع جرثقیل را با هم بررسی میکنیم

 اجاره جرثقیل

 

” اجاره جرثقیل سپهر و خصوصیات آن را با هم بیشتر بشناسیم”

 

اجاره جرثقیل های مدل دروازه ای Gantry Crane

 

 این نوع جرثقیل ها که در  فضای باز نصب و آماده کار می شوند در اکثر کارخانجات سنگ بری و تهیه قطعات پیش ساخته و مواردی مثل این مواردی که گفته شد استفاده خیلی زیادی دارند. این مدل  جرثقیلها از یک تیرک افقی مشبک یا غیر مشبک، یک۴ پایه یا ۲ پایه که به تیرک وصل می شود و قرقره مکانیکی و کابل اجزای تشکیل شده آنها می باشد.

نوع روش حرکت این جرثقیلها همچون جرثقیلهای سقفی تک پل و دو می باشد و قابلیت و امکان حرکت در سه جهت x، y، z، را دارد. با این تفاوت که حرکت این جرثقیلها در سمت طولی یا حرکت بر روی پایه های تحتانی بر روی ریل صورت می پذیرد. این نوع جرثقیلها دارای ظرفیت های بالا تا ۳۰ تن می باشد و در دهانه هایی تا حدود ۷۰ متر ساخته می شود.

اجاره جرثقیل های نیم دروازه ای Gantry Crane

 کارایی یا کاربرد این مدل جرثقیلها همانند کارایی جرثقیلها دروازه ای می باشد با این تفاوت که این جرثقیلها توانایی و امکان انجام امور در شعاع عملیات عرضی خیلی زیاد و البته قدرت حمل اجسام با وزن بالا را ندارد.

از قابلیت های مهم این نوع جرثقیلها می تونا به زاویه گردش تیر طره ای آن به اندازه ۱۸۰ درجه یا ۳۶۰ درجه اشاره کرد. همچنین جابه جایی قرقره روی بوم آن قابلیت حرکت به صورت برقی و دستی را دارد و تیرهای طره آن تا طول های ۱۰ متری ساخته می شود.

اجاره جرثقیل  دروازه ایی بازویی:

۱-  جرثقیل های بازویی (۱۸۰ درجه )

‌‌۲-   (Jib Crane)

۳- زاویه چرخش ۱۸۰ درجه

۴- چرخش به صورت دستی

۵- طول بازو ۶ متر

۶- تناژ (ظرفیت): ۵ تن

  موارد کاربرد : خطوط مونتاژ، انبارها، ایستگاه های ماشین آلات و …

در صورتیکه محدودیتی برای  اجرای فونداسیون وجود نداشته باشد ساخت جرثقیل با طول بازو و ارتفاع ۶ متر و تناژ بیش از ۱۰ تن امکانپذیر می باشد