کاربرد وینچ در جرثقیل

کاربرد وینچ در جرثقیل

کاربرد وینچ در جرثقیل

برای جا به جایی اجسام از سازه ای به نام وینچ استفاده می شود. که وینچ متشکل از اجزایی مانند قرقره و سیم می باشد. سیستم وینچ به این صورت کار می کند که با استفاده از قرقره های مرکب وقتی جرثقیل در حال حرکت است حرکت فیزیکی آن را تقویت می کند. ما در بخش زیر کاربرد وینچ در جرثقیل وینچ باز را توضیح می دهیم:

جرثقیل وینچ باز

جرثقیل وینچ باز قادر به جابجایی اجسام بسیار سنگین می باشد و در فرآیندهای مونتاژ و تعمیر و همچنین نگهداری انتخابی مناسب است. جرثقیل وینچ باز به دلیل انعطاف پذیری بالا در هر محیط حتی محیط های صنعتی بسیار ایده آل می باشد. شما به دلیل هوشمند بودن این نوع جرثقیل که در طراحی آن از قطعات هوشمند و الکترونیکی استفاده شده کنترل کاملی روی آن خواهید داشت و به دو صورت خودکار و دستی قابل تنظیم است تا در صورت نیاز بسته به نوع کاری که انجام می دهید تنظیمات آن را به دلخواه انجام دهید.

یک نوع مناسب جرثقیل برای جا به جایی اجسام بسیار سنگین و انجام کارهایی از قبیل مونتاژ، تعمیر و نگهداری  SMARTON می باشد.

دو نوع جرثقیل وینچ باز وجود دارد:

هر دو نوع این نوع جرثقیل برای جا به جایی اجسام سنگین استفاده می شود.

۱-جرثقیل وینچ باز SMARTON

۲-جرثقیل وینچ باز UNITON

کاربرد جرثقیل وینچ باز برای بلند کردن اجسام

جرثقیل نوع اول همان SMARTON قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد و برای جا به جایی روزانه با حجم بالا بسیار مناسب می باشد و نوع طراحی این نوع جرثقیل ها مدولار است یعنی قادر است در هر صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد. این جرثقیل اجسام را بسیار با دقت بلند و جا به جا می کند و به طور تخصصی برای جا به جایی اجسام طراحی شده است. این جرثقیل قادر به جا به جایی اجسام شکننده و یا چندین جسم به طور همزمان و دقیق است و برای عملیات تعمیر و نگهداری هم گزینه بسیار مناسبی می باشد.

ظرفیت بلند کردن جرثقیل وینچ باز

این جرثقیل برای بارهای نظیر ۵۰۰ تن قادر است با دو چرخ این جا به جایی را انجام دهد و در اجسامی با وزن ۶ الی ۲۵۰ تن با یک واگن برقی آنها را جا به جا می کند.

جرثقیل های UNITON  برای کاربری های خاص طراحی و ساخته شده اند و جابه جایی بار برای آنها کاری بسیار ساده است که بصورت خودکار برای این کار برنامه ریزی شده اند.این نوع جرثقیل که از انواع جرثقیل های وینچ باز هستند واگنی تعبیه شده تا بتوانند بارهای ۶ تن تا ۱۶۰ تن را جا به جا کنند و برای جا به جایی بارهای سنگین مانند ۳۲۰ تن هم قادر است با دو چرخ این جا به جایی را انجام دهد.

نرم افزارهایی که برای جرثقیلهای  SMARTON و UNITON  توسط کارخانه سازنده برنامه ریزی شده بسیار پیشرفته می باشد در واقع هرچه نرم افزار طراحی شده قوی تر و پیشرفته تر باشد کنترل شمابرای جابه جایی بیشتر خواهد بود چون عملکرد جرثقیل بالاتر بوده و کارایی آن بالا می رود. این نکته قابل اشاره است که ساختار هر دو نوع این جرثقیل ها کاملا مانند هم هست و تمام بخش ها به گونه ای طراحی شده که با سایر بخشها هماهنگی های لازم را داراست.

جرثقیل های SMARTON و UNITON نرم افزاری که برای آن ها توسط کارخانه سازنده این نوع جرثقیل طراحی شده پیشرفته ترین نوع نرم افزار می باشد. هر چقدر نرم افزاری که بر روی جرثقیل وینچ باز پیشرفته تر می شود به همان میزان کنترلی که شما می توانید بر روی جرثقیل داشته باشید بیشتر شده و برای جا به جایی بار می توانید بار را با کنترل بیشتری جا به جا نمایید. در نتیجه عملکرد جرثقیل سریع تر شده و به طور کارآمد تری مشتری می تواند به طور ایمن از جرثقیل وینچ باز برای جا به جایی تجهیزات خود استفاده نماید.
پس از طراحی و تولید این نوع جرثقیل ها قبل از تحویل به مشتری آنها کاملا مورد تست و آزمایش قرار می گیرند و بعد از دریافت پذیرش آزمون کارخانه  FAT  و همچنین آزمون SAT  و بررسی های دقیق تحویل مشتری می شوند.